שילוב אבקת שייק בתזונה מאוזנת

שייק חלבון ללא ספק מהווה טרנד פופולרי ביותר בקרב חובבי הכושר, עיצוב הגוף וכמובן בקרב כל אדם המעוניין לשמור על המשקל. כמעט בכל מכון כושר תוכלו לשמוע על השייק המדובר, אך אם בעבר היה מדובר על שייקים שהיו רלוונטיים רק לאנשים שהיו מעוניינים לפתח את הגוף שלהם, הרי שכיום השייקים הללו פופולאריים ביותר בקרב לא מעט אנשים שהמטרה שלהם היא לא בהכרח לבנות גוף שרירי. כיום ניתן למצוא חברות שונות המשווקות אבקות חלבון להכנת שייקים לכלל האוכלוסייה כאשר המטרה היא לסייע לאנשים להיות בריאים יותר, להנות מארוחות משביעות יותר, לרדת במשקל ולהנות מצריכת ויטמינים שונים.

 

​​​שייק חלבון וירידה במשקל

לא מעט אנשים מאמינים כי אם הם יצרכו שייקים של חלבון במהלך היממה, הם ירדו במשקל. אולם, חשוב מאוד לדעת שלא מדובר על פתרון קסמים. השייקים בהחלט יכולים לסייע בירידה במשקל, אך בלי להקפיד על תזונה נכונה בשילוב עם שתיית שייקים מעין אלה, בלתי אפשרי לרדת במשקל. כדי לרדת במשקל יש צורך להקפיד על מאזן קלוריות שלילי. כמו כן, חשוב מאוד שהגוף יצרוך מזונות בריאים, טובים וחיוניים במינון המתאים. על כן, אם החלטתם ללכת על צריכת שייק חלבון, עליכם לסדר לעצמכם תפריט מאוזן ובריא. כדאי מאוד להיעזר בתזונאי מקצועי שיסייע לכם בהכנת תפריט שמתאים לכם בצורה ספציפית.

 

כיצד אבקת שייק יכולה לתרום לירידה במשקל?

החלבון מהווה מרכיב חשוב מאוד בירידה במשקל. צריכה מספקת שלו יכולה לתמוך בחילוף חומרים בריא, להפחית את התיאבון וכך לסייע בעצם לירידה במשקל. החלבון גם יכול לסייע בהפחתת השומן בגוף וזאת מבלי לאבד מסת שריר. אחת הדרכים הקלות ביותר להוסיף חלבון היא פשוט לשתות שייק חלבון. אחת הסיבות העיקריות לכך שהחלבון בדרך כלל מסייע לתחושת שובע יותר מאשר תזונה המבוססת על פחמימות ושומנים נובע בין השאר משחרור הורמוני שובע. מחקרים שונים מראים כי צריכה גבוהה של חלבון עשויה להפחית את הרעב במהלך היום וכן להפחית את צריכת הקלוריות במהלך היום.

מעבר לכך, חשוב מאוד לשלב אימוני כושר שונים יחד עם תזונה נכונה וצריכת שייק חלבון שכן, כך למעשה ניתן להפחית את אחוזי השומן בגוף ולהגדיל את מסת השריר. בניית שרירים בגוף היא דרך נהדרת לשמור על בריאות חילוף החומרים. חשוב מאוד לדעת כי לא פעם כאשר עושים דיאטה כדי לרדת במשקל, ניתן לאבד גם מסת שריר בנוסף לירידה בשומן וכן להאט את חילוף החומרים ועל כן, שילוב של אימוני כושר, יחד עם צריכת חלבון גבוהה והקפדה על תזונה נכונה, ללא ספק יכולה לסייע בירידה נכונה וטובה במשקל.

חשוב כמובן להכין שייק חלבון רק עם מרכיבים בריאים וטובים. כדאי שהשייק יכלול גם ויטמינים ומינרלים. לא פעם השייק יכול להוות תחליף לארוחה שלמה כאשר משלבים אותו עם המרכיבים הנכונים כגון: ירקות ופירות, חמאת בוטנים או אבוקדו שידועים כשומן טוב ועוד. ניתן לשלב בשייק בננה, תמרים, תפוח, ירקות ירוקים ועוד. ניתן להשתמש גם בפירות קפואים כגון: פירות יער או בפירות יער טריים וכן ניתן להכין את השייק על בסיס חלב או מים. כמובן שרצוי וכדאי לשלב בשיקים גם אגוזים מסוגים שונים ועוד. כדי להפוך את השייק לסמיך וטעים יותר כדאי להוסיף קרח.

חשוב מאוד לדעת כי המאמר המדובר משמש אינפורמציה כללית בלבד ואין לייחס לו חשיבות רפואית המהווה תחליף לייעוץ מקצועי. מומלץ מאוד להיוועץ בתזונאי מוסמך טרם מתחילים הליך ירידה במשקל, על מנת שהוא יתבצע בצורה נכונה ובריאה.