תוכנית אימונים למתחילים

עושים את הצעדים הראשונים שלכם בעולם הכושר? לא משנה מהי המטרה שאותה אתם רוצים להשיג, אתם חייבים תכנית אימונים מסודרת. גוף האדם הוא כידוע מורכב מאוד וישנן אינספור דרכים להפעיל אותו, כשכל צורת הפעלה משפיעה על אלמנטים שונים ועל אזורים שונים של הגוף. אם אתם מעוניינים לחטב את הגוף, חשוב שתעשו את זה בצורה מאוזנת שתשמר פרופורציות נאות של הגוף וכמובן בצורה יעילה שתשיג את מטרותיה. אם אתם מעוניינים לשפר את סיבולת לב ריאה שלכם, אתם זקוקים יותר לאימונים אירוביים ולמגוון תרגילים שעוסקים בגמישות, במאמץ, בכוח ובסיבולת לב ריאה כמובן. את כל זה יהיה עליכם לגבש במסגרת תכנית אימונים וליתר דיוק תוכנית אימונים למתחילים.

מאמן כושר אישי

למה מיועדת תכנית אימונים?

ובכן, תכנית אימונים היא תכנית שיש לבנות באופן אישי לכל מתאמן ומתאמן. התכנית לוקחת בחשבון תחילה את הנתונים האישיים של המתאמן ובכלל זה גיל, משקל, גובה, מצב כושר גופני התחלתי, מין וכן הלאה. בהמשך לכך, לוקחת התכנית בחשבון את המטרה שאותה רוצה להשיג המתאמן באמצעות האימונים שלו. כך למשל, הפחתת משקל כרוכה באימונים מסוימים שאינם רלוונטיים לבאדי בילדרז ושונים מאימונים המיועדים לשיפור סיבולת לב ריאה וגמישות. ישנו כמובן דמיון רב בין תכניות אימונים עבור מטרות שונות, אבל בכל תכנית יש את הדגשים שלה ואת הניואנסים החשובים שלה. בנוסף, צריכה התכנית לקחת בחשבון את אורח החיים של המתאמן, את הזמן שהוא יכול להקדיש לטובת האימונים, את שגרת היום שלו, את נושא התזונה הנוכחית והתזונה הנדרשת וכן הלאה. בסופו של דבר, לאחר גיבושה, מיועדת תוכנית אימונים למתחילים להוות מעין ספר הדרכה שבו מפורטים כל הנושאים הבאים:

  • באילו ימים צריך להתאמן
  • מהם התרגילים שיש לבצע בכל אימון
  • מהו סדר התרגילים שיש לבצע
  • כמה סטים יש לבצע מכל תרגיל וכמה חזרות יש לבצע בכל סט
  • מהו משך כל אימון
  • מה צריך לעשות לפני, תוך כדי ואחרי האימון
  • מהי התזונה שיש להקפיד עליה בסמוך לאימון ובאופן כללי

מי יכול לבנות עבורכם תכנית אימונים?

תוכנית אימונים למתחילים, או לצורך העניין גם למתקדמים, היא תכנית שצריכה להיבנות על סמך העקרונות המקצועיים של עולם הכושר ובהתאמה אישית למתאמן. בניגוד למקובל לחשוב, הערך של תכנית אימונים גנרית הוא ערך מוגבל מאוד ולעיתים אף יכול ליצור סיכונים כאלה ואחרים למתאמן. זה אומר שאם אין לכם שום אפשרות אחרת, אתם יכולים להיעזר בתכנית גנרית אותה תוכלו למצוא באינטרנט או לקבל בחדר הכושר באו אתם מתאמנים, אבל האמת היא שכן יש לכם אפשרות אחרת. האפשרות הזאת נקראת מאמן כושר אישי ולפחות את הצעדים הראשונים שלכם אתם רוצים לעשות באמצעותו. מאמן כושר אישי יוכל לבנות עבורכם תוכנית אימונים למתחילים המותאמת במיוחד עבורכם ועבור המטרה שלכם והוא יוכל גם לעבוד איתכם בשלבים הראשונים על מנת להטמיע בכם הרגלים נכונים שילוו אתכם בהמשך הדרך. זה עולה אמנם כסף, אבל זה שווה כל שקל. אתם הרי עומדים להשקיע זמן רב, מאמץ רב וגם כסף בשיפור הכושר הגופני שלכם והשגת מטרותיכם בעניין זה ואם ההצלחה שלכם תלויה בקצת עזרה אישית, זה בהחלט שווה כל שקל.

האם אפשר גם בלי תכנית?

התשובה היא כן. אפשר להתחיל להתאמן גם בלי תכנית אימונים אבל זה לחלוטין לא מומלץ. זה לא מומלץ כי זה לא משיג את התוצאות המבוקשות. זה לא מומלץ כי זה יכול לגרום נזק בגין ביצוע לא נכון של התרגילים וביצוע של התרגילים הלא נכונים. זה לא מומלץ כי זאת הדרך הבדוקה לזנוח את עולם הכושר כשמבינים שהתוצאות מבוששות להגיע. אם אתם באמת רוצים להשיג את התוצאות הנדרשות לכם בצורה המהירה והיעילה ביותר, חשוב מאוד שתעשו את הדברים בצורה מסודרת וצורה מסודרת זה אומר בנייה של תוכנית אימונים למתחילים, רצוי בסיוע של מאמן כושר אישי שילווה אתכם לפחות בצעדים הראשונים. התכנית שתיבנה תישאר שלכם ותמיד תהווה עבורכם נקודת ייחוס עליה תוכלו לבנות את ההתקדמות שלכם ואליה גם תוכלו להשוות אותה לאורך זמן. ללא שום ספק, אם אתם רוצים להיכנס לעולם הכושר, הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות בניית תכנית אימונים שמיועדת אך ורק לכם.

אימון למתחילים