תזונה נכונה כדרך חיים

תזונה נכונה ובריאה בשילוב פעילות גופנית מהווה דרך חיים ועניין של שגרה. במקום לעבור מדיאטה פופולריות אחת לדיאטת כאסח טרנדית אחרת ולהתאכזב בכל פעם מחדש, כדאי לכם לשמור על תזונה בריאה כדי להפחית בצורה מאוזנת והדרגתית ממשקל הגוף ועל מנת למנוע מחלות ולשפר את הבריאות והתחושה הכללית.

חשוב להדגיש כי תפריט בריא הוא מתכון בטוח ונכון לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות. את התפריט כדאי לתכנן בעזרת אנשי מקצוע מנוסים, ובהתאם לצורך יש לעבור בדיקות דם כדי להתאים את התזונה למאפיינים הייחודיים שלכם, כמו גם לגיל, למגדר ולמשקל.

מתחילים בשינוי התפריט היומי והשבועי

הדרך המהירה והקצרה ביותר לחיים בריאים היא שינוי תזונתי, פעילות גופנית, הפסקת עישון והפחתת מתח ולחצים בחיים. אורח חיים בריא מאפשר לכם ליהנות מאיכות חיים גבוהה וטובה יותר, לכן התחילו בשינוי התפריט כדי לעבור לתזונה הבריאה והמאוזנת המתאימה ביותר עבורכם.

ככלל, התזונה שלנו חייבת לכלול את אבות המזון כמו פחמימות, חלבונים, שומנים, ויטמינים ומינרלים. את מרבית הוויטמינים והמינרלים אנו מקבלים מירקות ופירות, ואת הפחמימות אנחנו מספקים לגוף על ידי דגנים כמו לחם, תפוחי אדמה, אורז, אטריות וכו'. החלבונים מגיעים לגוף מבשר, קטניות ומוצרי חלב, עדיף לצרוך קטניות מלאות כמו אפונה, שעועית, חומוס, עדשים ועוד.

הגוף זקוק גם לשומנים אך יש להקפיד על שומנים בריאים ואיכותיים ולהימנע משומנים בלתי רוויים הנפוצים באוכל מעובד, בחטיפים מלוחים ובמאפים שונים. יש לצרוך שומנים רוויים הנחוצים לתפקוד מערכות הגוף, ניתן לקבל שומן רווי איכותי מאבוקדו, טחינה, זרעי פשתן, אגוזים וכדומה.

עוברים ל-5 ארוחות ביום

המחקרים החדשים בתחום התזונה הבריאה והנכונה מצביעים על כך שעדיף לאכול 3 ארוחות גדולות ועוד שתי ארוחות ביניים, כלומר מחלקים את האוכל לחמש ארוחות ביום. כאשר אוכלים 5 ארוחות ביום נמנעים מתחושת הרעב שגורמת לנו להתנפל על המקרר והמזווה, והגוף מתפקד טוב יותר מאחר ולא מעמיסים על הקיבה ואוכלים עם מודעות.

בארוחות הביניים כדאי לאכול בעיקר ירקות ופירות, ובאופן כללי יש להגדיל את כמות הירקות בתפריט היומי, לכן אם תמיד אכלתם סלט ירקות רק בערב או בבוקר, כדאי לכם להקפיד על תזונה נכונה הכוללת סלט כמעט בכל ארוחה.

להרבות בשתיית מים

ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש לכן רבים מודעים לתחושת הצמא ושותים מספיק מים. יחד עם זאת, בחורף מנגנון הצמא פחות יעיל ויש להקפיד על שתיית מים בכמות המומלצת. אם אתם שותים משקאות ממותקים ומיצים עם הרבה סוכר, חשוב להימנע מהמשקאות הללו וכדאי לחנך גם את הילדים לשתות רק מים מגיל צעיר, אפשר לשלב תה צמחים ושייקים מפירות טריים.

כדי לעבור לתזונה נכונה וליישם אותה כדרך חיים כדאי לבצע שינוי הדרגתי, ולהתחיל עם הפחתת מלח, סוכר, אוכל מעובד ומאכלים המכילים שומן בלתי רווי, לעבור לחמש ארוחות ביום, לשלב פעילות גופנית, לשנות את דפוסי האכילה ותוך זמן קצר התזונה הנכונה תהפוך לחלק בלתי נפרד משגרת החיים שלכם.