משלבים כיף וכושר בבית – המדריך לקופץ המתחיל על טרמפולינה

אם זכיתם בבית עם חצר – זכיתם כמעט בהכול, אבל כדאי שתדעו שחסר לכם עוד פריט אחד קטן כדי להפוך את החצר שלכם למושלמת – כן, ניחשתם נכון – טרמפולינה! קפיצה על טרמפולינה היא הפעילות המושלמת, שמשלבת בין כיף ופנאי לכושר ושמירה על הבריאות. היא מזכירה לנו נשכחות מהילדות, אך שומרת על הפופולריות שלה גם בימים אלה ואהובה מאוד על ילדים צעירים, שמסוגלים לקפוץ עליה משך שעות רבות מבלי להתעייף או להשתעמם. לקפיצה על טרמפולינה יש יתרונות רבים, והנה כמה מהם לפניכם.

 

מהם היתרונות של טרמפולינה לגינה?

  • פנאי ושחרור – ילדים ומבוגרים זקוקים באופן קבוע לפעילות פיזית לצורך שחרור אנרגיה, ואם אפשר לעשות זאת ביחד, ילדים והורים – מה טוב. קפיצה על טרמפולינה לחצר נחשבת לפעילות משחררת וכיפית שמגבשת את המשפחה,
  • שמירה על כושר – בעזרת טרמפולינה לחצר ניתן לשמור על כושר גופני טוב, כיוון שהקפיצה עליה נחשבת לפעילות אירובית. בין אם אתם חובבי כושר או לאו, השימוש בטרמפולינה ישפר את בריאותכם, בעיקר את פעילות כלי הדם והלב, ויסייע לכם אפילו בהורדה במשקל. ככל שהגוף צורך חמצן בכמות גבוהה יותר, כך הפעילות הגופנית נחשבת לבריאה יותר. וכידוע, בפעילות של קפיצה, בין אם על חבל או על טרמפולינה – צריכת החמצן היא גבוהה מאוד.
  • תעסוקה לילדים – אם הילדים שלכם נוהגים לעיתים קרובות להתלונן על שעמום, או שאתם אוהבים לארח חברים ובני משפחה עם ילדים קטנים, דעו שעם טרמפולינה כבר לא תצטרכו לדאוג להם לתעסוקה מיוחדת. הם יכולים לקפוץ עליה במשך שעות מבלי להשתעמם או להתעייף, בפעילות שהיא גם בריאה וגם לא מלכלכת.

פרמטרים ושיקולים בבחירת טרמפולינה

  • מיקום ופני השטח בחצר והתאמה של הטרמפולינה – ניתן לבחור טרמפולינות ממגוון של גדלים וצורות, וחשוב להתאים בין גודל הטרמפולינה לגודל החצר שלכם, אך יותר מכך – להתאים את הטרמפולינה לקרקע – למשל, לא מומלץ להציב אותה בשיפוע.
  • גודל – גודל הטרמפולינה נדרש להיות בהתאם לשטח הגינה ובהתאם לכמות האנשים שעתידים להשתמש בה בו-זמנית. אם יש לכם משפחה מרובת ילדים, או שנוהגים להתארח אצלכם בני משפחה או חברים עם ילדים קטנים, כדאי להשקיע בטרמפולינה גדולה שתאפשר לכולם ליהנות ביחד, כל עוד גודל הגינה מאפשר זאת.
  • עמידות ובטיחות – אחד השיקולים החשובים ביותר בבחירה של טרמפולינה הוא הבטיחות שלה. זה כולל רשת איכותית וחזקה, רגליים יציבות ועמידות וגם רשת בטיחות מסביב. מומלץ שלא להתפשר על מוצר בטיחותי שקיבל את כל האישורים הנדרשים – גם אם זה אומר שהטרמפולינה שתרכשו תהיה מעט יותר יקרה.
  • אחריות על המוצר – טרמפולינה היא מוצר רגיש – בסופו של דבר, תראו לנו עוד משהו שקופצים עליו ללא הפסקה והוא נדרש לשמור על תקינותו. למרות שטרמפולינות איכותיות לא אמורות לסבול מבעיות או קרעים ברשת, כדאי לבחור בטרמפולינה עם תקופת אחריות של שנה לפחות.

 

כל מה שחשוב לדעת לפני שקונים טרמפולינה לגינה

רכישה של טרמפולינה היא משתלמת במיוחד כשיש לכם ילדים, ומהווה זמן איכות לבני הבית כולו – לקפוץ, ליפול ולא להפסיק לצחוק. אם החלטתם לקנות טרמפולינה לחצר, עשו זאת בחוכמה ולאחר שלקחתם את כל השיקולים בחשבון – גודל, בטיחות, עמידות ואחריות, והכי חשוב – אל תפסיקו לקפוץ!