כל הסיבות בגינן חשוב להקפיד לבצע פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה הינה חיונית לשמירה על בריאות הגוף והנפש וזה נכון לגבי אנשים בכל הגילאים והמינים. חשוב להיות מודעים לעובדה כי היתרונות של פעילות גופנית סדירה חורגים מעבר לכושר גופני בלבד ויכולים להשפיע לטובה על היבטים שונים ומגוונים של החיים.
להלן מספר סיבות מרכזיות מדוע חשוב להתאמן באופן קבוע:

תרומה לבריאות לב וכלי דם

פעילות גופנית סדירה מחזקת את הלב, משפרת את יכולתו לשאוב דם ומגבירה את בריאות הלב וכלי הדם הכללית. פעילות שכזאת גם מסייעת לשפר את זרימת הדם, מפחיתה את הסיכון למחלות לב וכלי דם כגון התקפי לב ושבץ.

שמירה על המשקל ושריפת קלוריות

פעילות גופנית מסייעת בשריפת קלוריות, מסייעת בניהול משקל ומניעה של השמנת יתר. במוסף, פעילות גופנית סדירה יכולה להגביר את חילוף החומרים, לתרום לשמירה על משקל תקין.

תרומה לבריאות השרירים והעצמות

פעילות גופנית, במיוחד אימוני התנגדות, עוזרת לבנות ולשמור על כוח השרירים. מעבר לכך, אימוני כוח ומשקל תורמים להגברת צפיפות העצם, ומפחיתים את הסיכון לאוסטאופורוזיס.

תרומה לבריאות הנפש

פעילות גופנית מהווה כמשכך מתח טבעי, מקדמת הרפיה ומפחיתה חרדה. פעילות גופנית מעוררת שחרור של אנדורפינים, נוירוטרנסמיטורים אשר נחשבים כבעלי יכולת לשפר את מצב הרוח ולהפחית תסמיני דיכאון. מעבר לכך, פעילות גופנית סדירה נקשרה לתפקוד קוגניטיבי טוב יותר, כולל זיכרון ותשומת לב טובים יותר.

תרומה לאיכות השינה

פעילות גופנית סדירה יכולה לשפר את איכות השינה, לעזור גם להירדם מהר יותר וגם במניעת יקיצות במהלך השינה.

גמישות ואיזון

פעילויות גופניות מסוימות כמו מתיחות ויוגה משפרות את הגמישות, מפחיתות את הסיכון לפציעות ומגבירות את הניידות הכללית. ביצוע של תרגילים המאתגרים שיווי משקל, כמו תרגילי כוח ויציבות מסוימים, תורמים לשיפור שיווי המשקל והקואורדינציה.

מניעת מחלות

פעילות גופנית סדירה מסייעת לווסת את רמות הסוכר בדם, ומפחיתה את הסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.  פעילות גופנית מתקשרת גם לסיכון נמוך יותר לפתח סוגי סרטן מסוימים, כולל סרטן השד והמעי הגס. פעילות גופנית נחשבת כבעלת יכולת לנהל או למנוע מצבים כרוניים שונים, כגון לחץ דם גבוה, לחץ דם נמוך וכולסטרול גבוה.

תמיכה במערכת החיסון

הוכח כי פעילות גופנית מתונה מחזקת את המערכת החיסונית וכחלק מכך, מפחיתה את הסיכון לפתח מחלות אשר יכולות לנבוע כתוצאה ממערכת חיסון מוחלשת.

פיתוח קשרים חברתיים

שיעורי התעמלות קבוצתיים וספורט קבוצתי מספקים הזדמנויות לאינטראקציה חברתית, ומטפחים תחושת קהילה. פעילות גופנית עם חברים או בני משפחה יכולה לחזק מערכות יחסים ולהפוך את הפעילות לחווייתית למהנה יותר.

תוחלת חיים

הקפדה על ביצוע של פעילות גופנית סדירה קשורה לעלייה בתוחלת החיים, ונחשבת לכזאת אשר תורמת לחיים ארוכים ובריאים יותר.

תרומה להערכה עצמית וביטחון משופרים

פעילות גופנית סדירה יכולה לתרום לדימוי גוף חיובי ולהגברת ההערכה העצמית.
במידה ומציבים יעדי כושר ובשלבים מאוחרים יותר גם משיגים אותם, מדובר בצעד אשר בכוחו להגביר את הביטחון ולספק תחושת הישג.

תרומה ליציבה טובה יותר

תרגילי כושר אשר מכוונים לשרירי הליבה תורמים לשיפור היציבה ויישור עמוד השדרה.

סיבולת

פעילות גופנית סדירה משפרת סיבולת לב וכלי דם, מה שמוביל לעלייה ברמות האנרגיה לאורך היום.

אלה הם רק חלק מהיתרונות של פעילות גופנית. לכן, אם אתם לא מקפידים על קיום של פעילות גופנית, זה בדיוק הזמן להטמיע שינויים ולפעול על מנת ליהנות מכל היתרונות הרבים הטמונים בביצוע של פעילות גופנית על בסיס קבוע ויומיומי.

pexels.com