הזעת יתר כתוצאה מלחץ

לחץ הוא בעיה נפוצה עבור אנשים רבים, והוא יכול לגרום להזעה. הזעת יתר כתוצאה ממתח היא בעיה בריאותית רצינית ועלולה להוביל לבעיות בריאותיות אחרות.

ייתכן שחלק מהאנשים לא יודעים שהם מזיעים יותר מדי בתקופות לחוצות, שהיא סימפטום של הזעת יתר. חשוב לזהות את הסימנים להזעת יתר על מנת שתוכל לנקוט באמצעי מניעה ולשפר את איכות חייך.

באתר שלנו http://hyperhidrosis.org.il תוכלו לגלות עוד הרבה מידע על כך.

 

למה אנחנו מזיעים?

אנחנו מזיעים כי הגוף שלנו מנסה לקרר את עצמו. עם זאת, כאשר אנו מזיעים יתר על המידה, זה יכול לגרום לבעיות כמו התייבשות וחוסר איזון אלקטרוליטים.

הזעה היא תהליך טבעי שעוזר לווסת את טמפרטורת הגוף ולשמור על לחות. אבל כאשר אתה מזיע יתר על המידה, זה יכול להוביל להתייבשות וחוסר איזון אלקטרוליטים.

הזעת יתר היא סימפטום שכיח של חרדה, מתח והפרעות בריאות נפשיות אחרות. זה יכול לקרות בצורה של הזעות לילה, גלי חום והזעה במהלך פעילות גופנית.

יש אנשים שאולי אפילו לא יבינו שהם מזיעים יותר מדי עד שהבגדים שלהם מתחילים להריח כמו זיעה. אם חווית הזעת יתר עקב מתח או חרדה, חשוב להכיר את הסימנים כדי שתוכל לנקוט בצעדים כדי להתמודד עם זה.

 

סימנים להזעת יתר כוללים:

– הזעה במקומות יוצאי דופן כמו מתחת לבית השחי או על החזה

– הזעה בלילה או התעוררות עם סדינים רטובים

– הזעה כשקר אבל לא כשחם

בני אדם מזיעים בתגובה ללחץ. זו תגובה טבעית. אבל, כשאנחנו מדברים על הזעת יתר, זה סימן שמשהו לא בסדר.

 

תסמיני הזעת יתר:

– גלי חום מתמשכים או תכופים

– גלי קור מתמשכים או תכופים

– הזעות לילה מתמשכות או תכופות

– הופעה פתאומית של זיעה במקומות שבהם לא ידעת שאפשר להזיע

 

הזעת יתר זה לא רגיל

הזעת יתר היא סימפטום משני של מתח וחרדה. זה יכול להיגרם גם ממצבים אחרים כמו יתר פעילות בלוטת התריס, סוכרת וגיל המעבר.

מתח הוא חלק נורמלי מהחיים. עם זאת, כאשר זה מתחיל להיות בלתי ניתן לניהול, זה יכול להיות השפעות שליליות על הבריאות והרווחה שלך. חלק זה ידון בסימפטומים של מתח וכיצד ניתן לנהל אותו על מנת למנוע הזעת יתר.

הזעת יתר: הסיבה השכיחה ביותר להזעת יתר היא מתח או חרדה. זה יכול להיגרם גם על ידי יתר בלוטת התריס, סוכרת או גיל המעבר.

ישנן דרכים רבות להפיג מתחים. אחת השיטות הנפוצות ביותר היא פעילות גופנית. עם זאת, לפעמים זה יכול להיות קשה לקבל מוטיבציה לצאת לריצה או ללכת לחדר כושר כשאתה מרגיש לחוץ.

מתח הוא תופעה שכיחה בחיינו. זה יכול להיגרם על ידי גורמים רבים ושונים כמו לחץ של מועדים, עומס עבודה וטראומה רגשית.

הזעת יתר היא אחד התסמינים הנפוצים ביותר של מתח. זה יכול לגרום לנו להרגיש אי נוחות ואף להוביל לבעיות בריאותיות כמו התייבשות, לחץ דם גבוה ומחלות לב.

קרדיט תמונה: freepik