ציוד שחייה למקצוענים – מה צריך לדעת לפני שרוכשים?

שחיה מקצועית איננה דומה לשחייה חובבנית. מדובר על שחיה תחרותית שמטרתה היא להביא את התוצאות הטובות ביותר לשחיין. על כן, הציוד הנדרש עבור שחיין ששוחה באופן מקצועי איננו דומה לציוד השחייה הנדרש עבור כל שחיין ששוחה באופן חובבני. כיום ניתן למצוא סוגים שונים של ציוד שחייה וחשוב מאוד שכל אדם ששוחה באופן מקצועי, ידע כיצד לבחור את הציוד הטוב ביותר עבורו. במאמר הבא תקבלו את כל הפרמטרים שיסייעו לכם לבחור ציוד שחייה מקצועי בצורה נכונה.

 

ציוד שחייה מקצועי- כיצד לבחור?

כאמור, אם אתם מעוניינים לרכוש ציוד שחייה, הרלוונטי עבור שחיין מקצועי, חשוב מאוד שתדעו כיצד לבחור נכון את הציוד הרלוונטי לכם. לא כל סוג של ציוד שחייה המוצע כיום בחנויות ספורט שונות הוא ציוד שיתאים גם לשחיינים מקצועיים וכל שחיין מקצועי חייב לדעת שכדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר, עליו להשקיע ברכישת ציוד שחייה איכותי. הנה כמה פרמטרים שיסייעו לכם בבחירת ציוד זה בצורה נכונה:

ראשית, הדבר החשוב ביותר הוא לבחור בחברה אמינה ובעלת מוניטין בכל הנוגע לציוד שחייה מקצועי. חשוב לוודא מראש כי מדובר על חברה שמצליחה לספק שילוב מוצלח בין עיצוב ייחודי לבין תרומה לשיפור הביצועים במהלך ספורט תחרותי כגון: שחייה.

שנית, חשוב מאוד לדעת כי ציוד שחייה למקצועניים הוא ציוד איכותי אשר יכול להחזיק מעמד שנים רבות ועל כן, יש לוודא מראש מהי איכות הציוד והאם מדובר על ציוד העשוי מחומרי גלם איכותיים ועמידים.

ציוד בסיסי עבור כל שחיין מקצועי הוא כמובן כובע לשחייה. כובע לשחייה מקצועית חייב להיות עשוי 100% סיליקון וזאת כדי שהוא יהיה עמיד לאורך הזמן, תהיה לו אפשרות להתלבש על הראש בצורה קלה וכן להישאר יציב במהלך השחייה.

ציוד נוסף שכל שחיין מקצועי צריך הוא כמובן משקפת צלילה. משקפת צלילה לשחייה מקצועית חייבת לספק לשחיין את הנוחות המקסימלית וכן זווית ראיה רחבה של 180 מעלות. חשוב למדוד כמה דגמים על מנת לבחור את הדגם המתאים והנוח ביותר לכל שחיין. בחלק מהמשקפות המקצועיות ניתן למצוא עדשות מיוחדות שמטרתן היא למנוע סנוור מהשמש וכמובן שהסיליקון של המשקפות יהיה גמיש ויספק אטימה ועמידות בפני כניסה של מים.

בגדי ים לשחיינים גם הם חייבים להיות איכותיים. המטרה של בגד הים היא  לספק נוחות וגמישות במהלך השחייה וכן גם עמידות. כל שחיין צריך לבחור את בגד הים עם הגזרה המתאימה וזאת בכדי שהשחייה תהיה הכי נוחה שאפשר. יש לבחון את הבד שממנו מיוצר בגד הים.

 

כיצד מבדילים בין ציוד שחייה חובבני לציוד שחייה מקצועי?

בריכות שחייה מספקות כיף והנאה לציבור הרחב וכן, יש לא מעט אנשים אשר שוחים באופן חובבני כדי לשמור על רמת כושר גופני ובריאות גופנית. יחד עם זאת, כאשר מדובר על אנשים ששוחים באופן מקצועי, יש חשיבות גדולה מאוד לציוד שהם משתמשים בו עבור השחייה. ציוד מקצועי לשחייה בניגוד לציוד הרלוונטי לשחיינים חובבים חייב להיות איכותי בכל היבט אפשרי ותואם לכל שחיין באופן מדויק וזאת כדי שהשחיין המקצועי יצליח להשיג את התוצאות הטובות ביותר.