סוויס סיסטם עם המלצות לאימון ריצה מושלם

כדי לשפר את אימון הריצה שלכם, סוויס סיסטם מספקת עבורכם כמה המלצות לאימון ריצה מומלץ.

למה חשוב לרוץ? מה חשוב לדעת על ריצה? וכיצד שינה עוזרת לביצועים ותוצאות טובות יותר בריצה?

למה אימון ריצה הוא חשוב? סוויס סיסטם עונים

המחשבה הראשונה של רבים היא ברורה, אימון ריצה מקושר לחיים בריאים וירידה במשקל, אך למה דווקא הריצה הפכה לחשובה ונפוצה כל כך?  הריצה יכולה להתבצע בכל מקום, בבית או במכון כושר על מכשיר ריצה או כמעט בכל מקום בחוץ, משמעות הדבר שכל שעה ובכל מצב הריצה אפשרית עבורכם.

כשגוף האדם רץ הוא מפעיל שרירים ואיברים רבים בגוף, כל פעילות אירובית מומלצת (שחייה, רכיבה ועוד) לא מצליחה להגיע למאמץ אותו מפעיל גוף האדם בעת ריצה.

כמו כן, הדופק הגבוה בזמן הריצה מאפשר לשרוף יותר קלוריות ולשפר את הכושר הגופי יותר מפעילויות אירוביות אחרות.

המלצות לאימון ריצה מאת נציגי סוויס סיסטם:

כיצד לרוץ בצורה הטובה ביותר רשמו עבורכם מספר המלצות לאימון ריצה:

  • התאימו את נעלי הריצה לרגל שלכם, נעל לא נוחה או במידה הלא מתאימה תגרום לפציעות ואי נוחות.
  • מתחו וחממו את שרירי הגוף בתחילת הריצה ובסיום הריצה בצעו מתיחות נוספות.
  • בצעו את האימון בהדרגה, אם אתם רק מתחילים לרוץ או חוזרים לרוץ אחרי תקופה ארוכה, מומלץ להתחיל ממספר ריצות קצרות בנות 10-15 דקות (2-3 חזרות) ובהתאם לקצב האישי ניתן לעלות את משך זמן הריצה.
  • בריצה דרכו על כף הרגל אל העקב ולא ריצה המתבססת על מכלול כף הרגל.
  • רצו על דשא או חוף הים, ריצה על משטחים קשים מדי (לבנת רחוב, אספלט או בטון) לא תבלום זעזועים במידה טובה.
  • הקפידו לישון בתנאים הטובים ביותר לצורך שיפור הביצועים והחלמת הגוף לאחר כל אימון.

למי לא מומלץ לרוץ?

ריצה עלולה לגרום לנזקים שונים במפרקים וכן לבעיות בריאותיות נוספות במצבים שונים: השמנה קיצונית, הריון מתקדם, אנשים בעלי כושר גופני התחלתי וירוד, אנשים בעלי בעיות קרדיולוגיות (לבביות) שונות וריצה בזמן כאבים ובעיות מפרקים ושרירים.

אם ידועה על בעיה רפואית כלשהי, השמנה עודפת ברורה וגם בכל מצב שבו האדם שמעוניין להתחיל אימון ריצה – מומלץ להתייעץ עם רופא/ת המשפחה להנחיות ברורות כיצד לנהוג.

האם כדאי לרוץ לבד, בזוגות או בקבוצה?

העדפת ריצה הי אינדיבידואלית, חלק מהרצים יבחרו את השקט והלבד שלהם בריצה עצמית, חלק יעדיפו את הריצה בזוג עם חבר או בן/בת זוג וחלק יעדיפו לרוץ בקבוצה.

ההמלצה לרוץ בזוג או בקבוצה נעוצה בעיקר בקרב אנשים הצריכים מוטיבציה חזקה יותר לריצה, שותפים לריצה הם סיבה מספיק טובה לקום מהספה.

מבית סוויס סיסטם: מיטה מתכווננת או מיטה חכמה לריצה טובה יותר וחיים בריאים

המלצה נוספת לשיפור יכולות הריצה וכן שיקום טוב יותר לאחר הריצה היא שינה מותאמת, מיטה ומזרון המתאימים את עצמם אל הגוף שלכם ומאפשרים לכם לישון בתנאים הטובים ביותר.

סוויס סיסטם מספקת לישראלים רבים מיטה מתכווננת חשמלית המספקת מזרון המתאים את צורתו בהתאם לגוף האנטומי שלכם, המיטה מאפשרת לכם להתאים אזורים שונים לגוף וכן בהתאם לצרכים האישיים שלכם.

בנוסף, תוכלו ליהנות ממיטה חכמה הראשונה מסוגה בישראל, המאפשרת בנוסף לנהל מעקב אחר נתוני שינה רבים ותאפשר לכם לשלוט על השינה והבריאות שלכם.

סוויס סיסטם נבחרה כנותנת החסות הרשמית לסגל האולימפי במשחקי טוקיו ואפשר לומר בגאווה שאלוף אירופה בהתעמלות, אלכס שטילוב, בחר לישון על ה – Smart Bed של סוויס סיסטם, מיטה חכמה אשר נותנת לו דו"ח לגבי איכות השינה שלו. דבר אשר יוכל לסייע לו בהמשך לישון טוב יותר וכך להגיע לביצועים טובים יותר במהלך היום.

 

*הכתבה נכתבה על ידי צוות כותבי התוכן של חברת ניהול מוניטין.

 

המלצות סוויס סיסטם כיצד לרוץ טוב יותר (PIXABAY)