מכשירי כושר ביתיים

המחשבה שכל ביצוע פעילות ספורטיבית אמורה או חייבת לכלול הרמה של משקולות או פעילות אחרת שהינה עוצמתית ומיועדת לחיזוקם של השרירים, אינה מדויקת או נכונה לחלוטין. אמנם, תרגילי כוח והרמת משקלים כבדים הינם מועילים וחשובים, אולם כיום כבר ברור וידוע שחשוב לא פחות ולעתים אף יותר לשים דגש גם דווקא על פעילות אירובית. למשל, באמצעות הליכונים ביתיים או מתקני ריצה בבית, ניתן לשמור על כושר גופני ועל הבריאות שלכם בצורה יעילה. כיום, הפך השימוש במכשירי כושר ביתיים דוגמת הליכון ביתי מומלץ לנפוץ למדי. עם זאת, הריבוי של המכשירים השונים מביא גם להגדלת ההיצע של דגמים פחות מוצלחים. משום כך, מומלץ וחיוני להיעזר במומחים בתחום ולקבל ייעוץ מקצועי כיצד להבדיל בין דגמים מומלצים של הליכונים לדגמים פחות מוצלחים.

 

שאלת המחיר – האם הליכון ביתי מומלץ חייב להיות יקר?

טיפ ראשון בנוגע לבחירה של הליכונים ביתיים ומכשירי ואביזרי כושר ביתיים אחרים הינו שהתפיסה שהליכונים מומלצים חייבים להיות יקרים, הינה נכונה רק באופן חלקי. הכוונה היא שדגמים יקרים במיוחד, ברוב המקרים, אינם נרכשים ע"י אנשים פרטיים, אלא מיועדים למרכזי ספורט, חדרי כושר, בתי מלון, מאמני ריצה וספורטאים מקצועיים וכו' ואילו את הדגמים הביתיים, שבדרך כלל הינם פחות גדולים, ניתן למצוא ברמת מחירים סבירה שהינה נגישה לרובנו. העצה הטובה ביותר עבור מי מכם שמעוניין לרכוש הליכון ביתי איכותי שיחזיק מעמד ויישרת אתכם לאורך זמן הינה להתייחס לשם המותג. למשל, ניתן למצוא הליכונים ביתיים רבים שמיוצרים בסין במחיר נמוך, אך רובם אינם מומלצים ומוטב לרכוש הליכון ביתי שמיוצר ע"י חברה ומותג מוכרים ואיכותיים.

 

דוגמאות לדגמים של הליכונים מומלצים

כיום, ניתן להשיג ברובן של חנויות הכושר והספורט המקצועיות,  כמה מותגים טובים ומומלצים של הליכונים וכל זאת במחירים הוגנים וסבירים.  לפניכם שני דגמים מומלצים של הליכונים ביתיים:

  • הליכוני יורק – המותג יורק – YORK הינו איכותי ופופולרי במיוחד בקרב מתאמנים מתחילים ומנוסים. המותג המוכר מציע מגוון של דגמים שניתן לרכוש גם בארץ. הדגמים נבדלים האחד מהשני בעיקר במשקל המקסימלי של המשתמש. טרם הרכישה, כדאי לבדוק מהו המשקל המקסימלי שההליכון יכול לשאת, מהן המידות של הרצועה, אורך ורוחב. בנוסף, בדקו את המהירות המקסימלית של המכשיר ואת כוחות הסוס.
  • הליכוני vo2 המותג הזה מוצע בכמה גרסאות בארץ, הוא מגיע ביותר מידות ואפשרויות. הליכון ביתי זה מתאים ומומלץ במיוחד למי שמעוניין במסלול מקצועי יותר או שהמידות של הגוף שלו הינן גדולות, כאשר מהדגמים של מותג זה מיועדים גם למשתמשים שמשקל גופם הינו 150 ק"ג ואף יותר. הדגמים המתקדמים והמשוכללים מגיעים למהירות יותר גבוהה מההליכונים של חברת יורק.

 

פתרון ביתי מומלץ ונגיש לשמירה על כושר

לשימוש ביתי מומלץ לרכוש דגמים שהינם קטנים יותר וכאלה שניתן אפילו לקפלם. חשוב לדעת שהדגמים של ההליכונים המתקפלים אמנם מאפשרים לחסוך במקום, אולם, רובם יהיו חלשים יותר מהבחינה של כוח המנוע ולעתים, מספר כוחות הסוס שהם מציעים יהיו נמוכים באופן משמעותי. לשימוש ביתי, הליכונים מתקפלים בהחלט יאפשרו לכם לשמור על כושר ורובם של הדגמים של החברות והמותגים המוכרים, הינם איכותיים ויהוו פתרון מצוין לשמירה על כושר בבית.

 

מגוון פונקציות לאימון אופטימלי

הליכונים ביתיים מומלצים כוללים מגוון פונקציות המבטיחות למתאמן אימון אפקטיבי ואופטימלי. טרם הרכישה מומלץ לבדוק שההליכון כולל צג שמציג מידע ונתונים שהינם חיוניים ומספקים ערך מוסף, כגון, מדידת מרחק, מד דופק, מגוון מהירויות, אפשרות לשינוי גובה השיפוע, תוכנית אימון בהתאמה אישית ועוד.

 

קרדיט תמונה: freepik