מי מחליט כמה חברות הביטוח יכולות לדרוש מהלקוחות?

הרבה פעמים כשאנחנו בוחנים הצעות של חברות ביטוח עבור ביטוח רכב, בין אם מדובר בביטוח לרכב פרטי או רכב של העבודה, עולה אצלנו השאלה, כיצד חברת הביטוח קבעה את המחיר שהיא מבקשת מאיתנו עבור הפוליסה. כיצד מתבצע התמחור ואיך הוא משפיע על הפוליסה.

חברות ביטוח באופן כללי, עובדות על סיכון. כלומר, הן בוחנות מה הסיכון שהן לוקחות על עצמן כשהן מבטחות גורם מסוים ובהתאם לכך הן מחליטות מה יהיה התמחור של הפוליסה שלו. זה נשמע לכאורה פשוט, אך זה לא בהכרח כך.

למשל, אם פונה לחברת ביטוח נהג מנוסה, שמעולם לא עשה תאונה ומעולם לא תבע את חברת הביטוח, אז על פניו הסיכון הוא לא גבוה, לכן הפוליסה שלו תהיה יחסית זולה. צריך להדגיש, שזה מתייחס כמובן להיבטים אישיים, שכן יש גם את שאלת הביטוח לרכב עצמו ואז החברה תבחן את הדגם, שנה, סוג הרכב, המחיר שלו בשוק, כמה קילומטרז' הוא עושה ופרמטרים אחרים שיכולים להשפיע על עלות הפוליסה.

לעומת זאת, אם יגיע נהג צעיר חסר ניסיון או נהג שבעברו יש הרבה מאוד תאונות דרכים ותביעות ביטוח, אז החברה תסיק מכך שהסיכון שהיא לוקחת על עצמה הוא משמעותי יותר, לכן היא תדרוש ממנו סכומים גבוהים יותר אם הוא מעוניין לרכוש ממנה פוליסת ביטוח. הפרמיה הגבוהה תגלם למעשה את הסיכון שהחברה לוקחת על עצמה.

 

למה חשוב להשוות מחירים?

כשאנחנו בוחנים את הדרכים בהן חברות הביטוח מחליטות על המחיר, עולה שאלה האם יש טעם להשוות ביטוח רכב ועלויות בין חברות שונות. ההיגיון הכלכלי אומר, שכל חברה תרצה להגן על הסיכון שהיא לוקחת ולכן היא תגבה מחיר גבוה יותר מלקוחות שעלולים להיות סיכון גבוה יותר לביטוח, לעומת מחיר נמוך שייגבה מנהגים זהירים.

התשובה לכך פשוטה, הסיבות שצריך להשוות ביטוח רכב הן בגלל שכל חברה מנהלת את תמחור הסיכונים וכמובן תתבסס על הדאטה והנסיון הקיים, וכן גם לא כל חברה תציע בהכרח את אותם תנאים. מעבר לשאלת העלויות, יש כאן את שאלת הכיסויים שהפוליסה כוללת. לכן משתלם לעשות השוואה, בעיקר אם נדמה שרמת סיכון גבוהה מצד החברה, תגבה עלות גבוהה מצד הלקוח.

נקודה נוספת, שאלת העלויות יכולה להשתנות גם על פי המצב בשוק ועל פי פרמטרים אחרים, כולל כאלה שנקבעים על ידי הממשלה וגורמים מוסמכים, ולכן היא לא בהכרח חד משמעית.

 

איך עושים השוואה בצורה נכונה?

בשביל להשוות ביטוח רכב של חברות שונות, אנחנו צריכים לפנות לאתר ,Wobi לקבל הצעות מחיר מחברות שונות ובסופו של דבר להחליט איזו פוליסה מתאימה לנו.

עלינו לבחון כל פוליסה על פי העלויות, התנאים ופרמטרים אחרים שיכולים להשפיע עליה ועל האופן בו נוכל לממש אותה וליהנות ממנה.

 

קרדיט תמונה: shutterstock