מה נכון לאכול לפני אימון

בזמן פעילות גופנית הגוף שלנו שורף קלוריות ומתחזק, אך כדי להבטיח שיעשה זאת נכון וכדי להבטיח את התוצאות הטובות ביותר עבור המאמץ, מומלץ לאכול באופן מותאם לפני האימון. עיתוי האכילה וכמובן מה שאוכלים ובאיזו כמות ישפיעו באופן משמעותי על הביצועים באימון ועל תוצאותיהם, אז איך עושים זאת נכון? כדאי להמשיך לקרוא. 

מתי כדאי לאכול לפני אימון?

השאלה שתמיד עולה בקרב מתאמנים היא תזמון הארוחה לפני האימון. ובכן, אפשר לאכול חצי שעה לפני אימון הבוקר ורצוי שהארוחה תהיה קלה במיוחד. יש אנשים שקשה להם לאכול בבוקר, אך אם מדובר על אימון ממושך או מאומץ במיוחד מומלץ לאכול לפחות משהו קטן לפני. כשמדובר על אימוני ערב כדאי לדעת שההמלצה הנה לאכול כמה שעות לפני האימון ולא ממש לפניו, בוודאי לא מומלץ לאכול ארוחה כבדה ואז להתאמן. 

מה מומלץ לאכול לפני אימון?

באופן כללי כדאי לומר שמומלץ לאכול מזונות קלילים, בעלי ערך תזונתי גבוה, מומלץ לשתות הרבה וכמובן שמומלץ לאכול מזונות להם חלבונים המסייעים בשיקום השריר. אפשר לאכול גביע של יוגורט, חטיף של בריאות, פרוסת לחם, ביצה, טונה, ירקות, גבינה, חצי כוס קטניות, מאה גרם של דג או עוף ועוד. הכמות צריכה להיות מבוקרת וקטנה, שכן אימון על בטן מלאה מידי יכול לפגוע באיכות האימון ולעיתים אף לעורר בחילה. 

ארוחות מומלצות לפני אימון

אז איזה מתכונים מתאימים לפני אימון? הנה שני מתכונים בריאים וסופר טעימים שיסייעו לכל אחד להשיג את תוצאות האימון בכיף גדול. 

קדרה של בריאות ואנרגיה

מנה מעולה לפני אימון שיכולה במינון המדויק לסייע רבות לתוצאות האימון היא של קדרת העוף עם השומר ושורש הכורכום. זו קדרה של חורף בה ניקח שש שוקיים של עוף עם העור, שמונה שיני שום שלמות אותן נקלף, שישה ראשי שומר אותם נחתוך לרבעים, חצי פלפל חריף ירוק בלי הזרעים קצוץ דק, חמישה גבעולי תימין טריים ומלח ופלפל. למתכון נצטרך גם רבע כוס יין לבן יבש, רבע כוס שמן זית וכף של שורש כורכום טרי מגורד. 

ועכשיו להכנה – נחמם תנור ל-180 מעלות, נניח בסיר או בתבנית את שיני השום, את פרוסות השומר, את הפלפל החריף ואת התימין. נניח על כל אלה את העוף ובקערה נערבב את שאר המרכיבים וניצוק אותם מעל העוף. נניח פרוסות לימון, נכסה ברדיד אלומיניום ונאפה כשעה וחצי ולאחריה נוריד את הרדיד ונאפה עוד עשרים דקות כדי לקבל את אפקט ההשחמה. עם מה מגישים? אפשר עם קצת אורז. 

סלט בריאות שחור

זהו אחד הסלטים האהובים על מתאמנים כי הוא מצליח לספק לגוף את כל מה שהוא זקוק לו בזמן פעילות גופנית אינטנסיבית. המרכיבים לסלט אורז שחור עם בצלצלי השאלוט הם שישה בצלצלי שאלוט חצויים לרבעים, כוס אורז שחור מבושל, בטטה גדולה קלופה וחתוכה לקוביות קטנות, גמבה חתוכה לקוביות, כוס פטרוזיליה קצוצה, ארבע כפות נענע קצוצה, שלוש כפות עלי תימין, שלוש כפות שמן זית, כפית של מלח גס, כפית של פלפל שחור גרוס ולרוטב נצטרך שלוש כפות של זמן זית, חצי כוס ליים, כפית פלפל שחור גרוס, שתי כפות של סילאן, כפית של מלח, כפיל פלפל ושתי שיני שום כתושות. 

ההכנה פשוטה למדי – בתוך קערה נשים את הגמבה, את התימין, את רבעי השאלוט, קוביות הבטטה, עם מלח ופלפל ושמן זית. נאפה אותם עד להשחמה ב-180 מעלות בתנור, כשנסיים נערבב אותם על הירקות ועם האורז, עם הנענע והפטרוזיליה. 

קרדיט תמונה: freepik