מה המתכון להצלחה של שחקן כדורגל?

ילדים רבים חולמים לפני שהם נרדמים, איך הם מבקיעים את שער הניצחון עבור הקבוצה שלהם ומונפים על כתפי האוהדים. ילדים רבים מבלים את מיטב זמנם, לפני ואחרי הלימודים, בהפסקות, בסופישבוע ובחגים, במגרשי כדורגל שכונתיים ואחרים, משחקים עם ילדים אחרים וחולמים איך יום אחד הם ישחקו באצטדיונים הגדולים והמפוארים בעולם. חולמים להיות טובים כמו מסי, רונאלדו או אמבפה.

זה נראה קל, אבל זה מאוד לא פשוט להיות שחקן כדורגל, אפילו שחקן ממוצע, בוודאי שזה לא קל להיות שחקן כוכב, אחת כמה וכמה כוכב עולמי. ילדים חולמים רק על מה שהם רואים, השערים, הבישולים, הזוהר והפרסום, אך מאחורי זה יש עבודה מאוד קשה שכל ילד צריך להשקיע מגיל צעיר אם ברצונו להיות שחקן מקצועי.

במאמר זה אנחנו נבחן מספר נקודות שכל מי שרוצה להיות שחקן כדורגל מצליח, חייב לקחת בחשבון, להתייחס אליהן ולבצע אותן בצורה נכונה ובמלואן. ההבדל בין מי שהופך להיות שחקן מקצועי לבין מי שנשאר שחקן חובבן בשכונה, ובין מי שזוכה להיות שחקן מצליח, כוכב, לבין שחקן ממוצע, בינוני, זו היכולת לבצע את הנקודות השונות, באופן מקצועי ומלא.

 

מה נדרש בשביל להיות שחקן כדורגל מקצועי?

טיפול ועבודה על הגוף – שחקן כדורגל טוב צריך להשקיע הרבה מאוד עבודה וטיפול בגוף שלו. הוא צריך לעבוד במכון כושר, הוא צריך להתאמן לא רק עם כדור אלא גם בלי, הוא גם צריך לעבוד על הכוח שלו. הוא צריך להשקיע את מיטב זמנו בעבודה.

בין היתר זה גם מחייב עבודה עם אנשי מקצוע, למשל, מומחה בתחום של פיזיותרפיה ספורט. הוא האיש שיעזור לו להשתקם מפציעות, להתמודד עם כאבים, ובכלל לשמור על גוף בריא לאורך זמן. ככל שהשחקן יתבגר, הוא יצטרך את זה יותר.

מעבר למומחה בתחום של פיזיותרפיה ספורט, הרי שעליו לעבוד גם עם מאמני כושר, מאמנים אישיים, תזונאים ואנשי מקצוע אחרים שיעניקו לו מעטפת מקצועית מתאימה.

אורח חיים ספורטיבי – ההבדל בין כדורגלן מקצועי ואיכותי למי שאיננו כזה, בא לידי ביטוי לא רק ברמת הכישרון אלא גם באורח החיים שהוא מנהל. למשל, שינה סדירה, תזונה בריאה, אסור כמובן לשתות אלכוהול ולעשן. צריך להקפיד על אורח חיים ספורטיבי גם בשביל להתאמן נכון, וגם בשביל לאפשר לגוף להשתקם אחרי כל אימון ומשחק, בשביל שיהיה ניתן לחזור ולעבוד.

אימונים – באופן טבעי, מרכז עבודתו של כדורגלן הם האימונים. זה הדבר האמיתי ורק בעזרת אימון נכון הוא יוכל לשחק. כל שחקן עובד עם הקבוצה שלו על פי תוכנית האימונים שהמאמן קובע, אך עליו גם לדאוג שתהיה לו תוכנית אימונים אישית, בין אם זה בתקופות הפגרה ובין אם זה מעבר לאימונים רגילים, בשביל להשתפר ולהתחזק.

לפני סיום חשוב לציין נקודה משמעותית, כל ילד שחולם להיות כדורגלן מקצועי צריך לדעת שלצד היתרונות וההנאות, הרי שהוא יצטרך לוותר על לא מעט דברים שילדים בני גילו ייהנו מהם, מתוך כוונה להשיג את המטרה שלו.

 

קרדיט תמונה: freepik