מאמן כושר אישי

כולם הולכים לחדר כושר וכולם אוכלים נכון ובכל זאת, רק מעטים מצליחים להגיע לתוצאות האסתטיות והבריאותיות המצופות מאדם שעושה כושר. עולם הכושר הוא עולם שעמוס בתפיסות, טכניקות, מטרות ואסכולות ולא כולן אכן נתמכות במדע או במציאות. כך למשל, ההנחה שאתם צריכים "להרוג" את עצמכם ולגעת בקצה בכל אימון היא הנחה שגויה שלעיתים יכולה לגרום לכם יותר נזק מאשר תועלת. אם חשוב לכם הכושר הגופני שלכם, אם חשובה לכם הבריאות שלכם ואם אתם באמת רוצים להגיע לתוצאות האסתטיות של גוף רזה וחטוב, מה שאתם צריכים זה מאמן כושר אישי.

אימון כושר

למה מאמן כושר אישי?

לפני שנסביר מדוע חשוב לעבוד דווקא עם מאמן אישי, חשוב שנבין שלא כל אדם המציג את עצמו כמאמן אישי הוא באמת מאמן אישי. מאמן כושר הוא מקצוע הדורש הכשרה מקצועית רשמית והסמכה רשמית על ידי מוסדות לימוד כדוגמת מכון וינגייט. אדם שהיה מדריך כושר בצבא לאו דווקא מחזיק בהסמכה הרשמית הנדרשת וכך גם באדי בילדר מרשים שיכול אולי לתרום לכם מניסיונו האישי, אבל אין בכך שום דבר מקצועי שמצופה ממאמן מקצועי. להסמכה רשמית, מעבר לעניין הרשמי שבכך, יש משמעות רבה מאוד ביכולת של המאמן באמת להתאים אימון אישי לכל מתאמן שלו על בסיס מעגלי הידע הנרחבים שאותם רכש במסגרת השכלה רשמית. זה לא אומר שאתם צריכים מאמן כושר אישי שילווה אתכם לאורך שנים, למרות שאם אתם יכולים להרשות את זה לעצמכם, זה בהחלט מומלץ, אבל באופן כללי, אתם בהחלט רוצים לעשות את הצעדים הראשונים שלכם בסיוע של מאמן אישי, לבנות לעצמכם "אישיות" אימונית ולאחר מכן תוכלו להמשיך בכוחות עצמכם.

למי נדרש מאמן אישי?

ובכן, בהמשך למה שאמרנו קודם לכן, מאמן כושר אישי יכול לתרום לכם הכי הרבה בשלבים הראשונים שלכם בעולם הכושר, כאשר אתם נכנסים אל התחום ומתחילים את פעילות הכושר שלכם. בשלב הזה אתם בעצם נכנסים אל עולם לא נודע והתפיסות שתגבשו לעצמכם בשלבים האלה, יכולות ללוות אתכם "לנצח". על כן, חשוב מאוד שכבר בהתחלה, תקבלו סיוע ותמיכה מקצועיים של מאמן אישי שיבנה עבורכם תכנית אימון מותאמת אישית למטרות שלכם, שיסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על עקרונות האימון והכושר הגופני ויתמוך בכם גם בקווים המרכזיים של תזונה בריאה למתאמנים. זה אומר שאם החלטתם להתחיל לעשות כושר בכדי להרזות, בכדי לבנות גוף חטוב או בכדי לשפר את הבריאות ואת סיבולת לב הריאה שלכם, אתם צריכים מאמן כושר אישי. בהמשך הדרך, כשכבר תרגישו שאתם שולטים בחומר, יודעים להקשיב לגוף שלכם ולבצע את האימונים שלכם בעצמכם, תוכלו לעבור לעבודה עצמאית לחלוטין ועל פי הצורך להסתייע במאמן אישי מעת לעת.

היכן נכון למצוא את מאמן הכושר?

ובכן, בכל חדר כושר תוכלו למצוא כמה וכמה מדריכי כושר שיכולים להיות המאמנים האישיים שלכם, אבל באופן כללי, ההמלצה היא לא להסתמך על בחירה כזאת. בחירה זו היא בחירה מתוך מה שיש ואתם רוצים לבחור מתוך מה שטוב. זה אומר שאתם לא רוצים לבחור מאמן כושר שעובד בחדר כושר שלכם, רק בגלל שבמקרה אתם מתאמנים בחדר כושר בו הוא עובד. יהיה זה נכון יותר מבחינתכם למצוא מאמן כושר אישי מקצועי, שאתם יכולים לקבל עליו המלצות חמות ובלי שום קשר לחדר הכושר בו אתם מתאמנים. מאמן הכושר הזה יפגוש אתכם בכל אימון בחדר הכושר וגם מחוצה לו ויבנה לכם את תכנית האימונים המתאימה לכם ללא שיקולים כלכליים כלקוחות חדר הכושר.

ומה לגבי עלות?

ובכן, אי אפשר לברוח מזה – מאמן כושר אישי הוא איש מקצוע ששירותיו עולים כסף. אם אתם רוצים ליהנות מהתועלות של אימוני כושר פרטיים, יהיה עליכם להקצות לכך את התקציב הנדרש. אם אין לכם יותר מדי תקציב לפנות לטובת העניין, תוכלו להיעזר במאמן האישי שלכם במינונים נמוכים יותר. המאמן יבנה לכם תכנית לימודים וישחרר אתכם לעבוד עליה עם פגישות שתערכו מעת לעת בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. זהו לא הפתרון הטוב ביותר, אבל אם זה הטוב ביותר שאתם יכולים להרשות לעצמכם, מאמן כושר אישי מקצועי ידע לתת לכם ערך רב מאוד גם במודל זה של עבודה.

מדריך כושר אישי ב{HEBROW}