טיפול בטחורים ופיסורה

טחורים הם ורידים נפוחים ומודלקים בפי הטבעת.

מדובר במחלה נפוצה, כאשר לפי הערכות כ-50% מהאוכלוסייה סובלים ממנה בשלב מסוים בחייהם.

הטיפול בטחורים תלוי בחומרת המצב. עבור טחורים קלים, ניתן להשתמש בתרופות או קרמים ללא מרשם, בעוד שמקרים חמורים יותר דורשים ניתוח להסרתם.

קרע מתרחש כאשר יש הצטברות מוגזמת של לחץ בפי הטבעת ובפי הטבעת שלא ניתן להפיג באמצעים טבעיים כמו יציאות או שיעול. זה יכול לגרום לקרע באחד האזורים או בשניהם.

הטיפול בקרע כולל ניתוח לתיקון כל נזק שנגרם כתוצאה מקרע וכן שימוש בתרופות להפחתת דלקות וכאבים הנגרמים מטחורים.

טחורים הם ורידים מוגדלים בתעלה האנאלית, שעלולים להכאיב ולהוביל לקרע.

טיפול בטחורים הוא תהליך עדין, שכן ישנם גורמים רבים התורמים למצב.

קיימים מגוון טיפולים לטחורים. הטיפול הנפוץ ביותר הוא קשירת גומייה, כאשר גומיה נקשרת סביב בסיס הטחור ומנתקת את זרימת הדם. זה גורם לטחור להתכווץ ולבסוף ליפול.

טחורים הם מחלה נפוצה של פי הטבעת והרקטום.

זוהי בעיה נפוצה מאוד שניתן לטפל בה בקלות באמצעות תרופות, שינויים באורח החיים או ניתוח.

ישנם גורמים רבים לטחורים ביניהם: הריון, עצירות, שלשולים, ישיבה ממושכת בשירותים, יחסי מין אנאליים ועודף משקל.

ברוב המקרים הטחורים יחלפו מעצמם ללא טיפול תוך מספר שבועות עד חודשים. אם הם לא נעלמים לאחר פרק זמן זה, ייתכן שיהיה צורך לטפל בהם בניתוח או רפואי.

הטיפול בטחורים תלוי עד כמה הם חמורים ומה גרם להם מלכתחילה. לדוגמה, אם זה נגרם מעצירות אז תצטרך לטפל בזה קודם לפני שתטפל בטחור עצמו

המרכז לטיפול בטחורים

טחורים הם מחלה שכיחה שיכולה להיגרם מגורמים רבים ושונים כמו גיל, תזונה וגנטיקה.

הם גם נוטים יותר לקרות אם יש לך עצירות או שלשולים. טחורים אינם סרטניים וניתן לטפל בהם באמצעות תרופות ללא מרשם. אם הם לא נעלמים או אם הם מחמירים, אז אתה צריך לראות רופא.

טחורים מסווגים לשני סוגים: חיצוני ופנימי. טחורים חיצוניים מופיעים בדרך כלל מחוץ לאזור פי הטבעת בצורה של גוש נפוח ויכולים לכאוב כאשר נוגעים בהם. טחורים פנימיים מתרחשים בדרך כלל בתוך התעלה האנאלית ועשויים שלא לגרום לכאב כלל מכיוון שאין קצות עצבים באזור זה בגוף.

טחורים הם ורידים נפוחים בתעלה האנאלית או פי הטבעת.

זהו אחד המצבים הנפוצים ביותר המשפיעים על גברים ונשים כאחד. התסמינים עשויים לכלול אי נוחות, גירוד וכאב סביב אזור פי הטבעת. טחורים יכולים גם לגרום לדימום וכאב במהלך יציאות.

הטיפול בטחורים כולל תרופות טבעיות כמו שינויים בתזונה, פעילות גופנית ושינויים באורח החיים וכן התערבויות רפואיות כמו ניתוח או תרופות.

ישנם שני סוגים של טחורים:

טחורים פנימיים הממוקמים בתוך התעלה האנאלית

טחורים חיצוניים הממוקמים מחוץ לתעלה האנאלית

טחורים הם ורידים מוגדלים וכואבים בפי הטבעת ובפי הטבעת.

הם עשויים להיגרם על ידי עצירות או מאמץ להזיז צואה.

בעבר, הטיפול בטחורים הוגבל לטיפולים חיצוניים כמו משחות ונרות. כיום קיימים מספר טיפולים לטחורים שהפכו יעילים ופחות פולשניים מאי פעם.

הטיפול הנפוץ ביותר הוא קשירת גומי שהוא הליך במשרד שבו מניחים גומייה דקה סביב בסיס הטחור כדי לנתק את אספקת הדם שלו. זה גורם לטחור להתכווץ עם הזמן ולבסוף ליפול ללא צורך בניתוח.