איך להרים משקולות יד בצורה הנכונה?

רוצים לעשות אימון אפקטיבי? יהיה עליכם לדעת כיצד להשתמש בציוד שעומד לרשותכם. זה שרכשתם משקולות יד ברמה גבוהה זה לא אומר שתדעו כיצד להרים אותם כמו שצריך. מתאמנים שלא ידעו כיצד להשתמש בציוד עלולים לפצוע את עצמם, דבר שמביא איתו סכנה רבה. לכן רגע לפני שאתם מתחילים את האימון כדאי לכם לקרוא את המאמר הזה. מוטב כי תחפשו הסבר מקיף על כל מכשיר שבו אתם משתמשים בין אם זה מתקן מתח או כל מכשיר אחר. הכי חשוב שהאימון כולו יסתיים בצורה בטוחה, כך שתוכלו להמשיך להתאמן ללא הפסקה. פציעה אחת קטנה עלולה להוריד את כל השאיפות שלכם לטמיון.

 

בוחרים את המשקל המתאים

עוד לפני שאתם מתחילים להתאמן עם משקולות יד יהיה עליכם לבחור את המשקל המתאים. הנטייה היא תמיד לנסות לבחור את המשקל הכי גבוה, זה שיביא את התוצאות הרצויות. עם זאת עליכם לזכור כי משקל גבוה עלול רק להגדיל את הסיכוי שלא להיפצע בעת ביצוע התרגיל. אנו מציעים לכם לבחור את המשקל שיהיה הכי נכון לכם באותה נקודת זמן. עם ההתמדה באימונים תוכלו לחפש משקולות שיהיו קצת יותר כבדות. אך בהתחלה אל תעמיסו על עצמכם כי זה עלול להיות בעוכריכם במבחן התוצאה. האימון לא יהיה אפקטיבי, והסכנה תהפוך להיות מהותית הרבה יותר.

 

הטכניקה הנכונה לביצוע האימון

אימון משקולות יד תוכלו לבצע בישיבה או בעמידה, זה לא באמת משנה. העיקר שתהיו בפוזיציה שתהיה לכם נוחה לבצע את האימון בדיוק כמו שצריך. לאחר שמצאתם את התנוחה שנוחה לכם תוכלו להתחיל לבצע את האימון עצמו. את החזרות מוטב לעשות בצורה איטית ומתונה, ולא בצורה מהירה שעלולה לסכן אתכם. תדאגו כי אתם מבצעים תנועה מלאה שגורמת למתיחת השריר, ולא רק תנועה חלקית. מספר החזרות אמור לנוע בין 8-12 חזרות בהתאם לכמות הסטים שאתם עושים. כמובן שתמיד טוב להציץ בסרטוני הדרכה שונים על משקולות ועל מתקן מתח או כל מכשיר אחר שאיתו תתאמנו.

 

החשיבות של המנוחה באימון

זה שאתם אוהבים להתאמן זה מעולה, אך ישנה חשיבות מכרעת גם למנוחה עצמה. רוב האנשים אינם מבינים עד כמה המנוחה בין הסטים ובין המכשירים היא חשובה מאוד. בין כל סט לסט תוכלו לנוח 60-90 שניות כדי שתהיה לכם אפשרות להסדיר נשימה. במעבר בין מכשירים שונים תוכלו לנוח 90-120 שניות כדי שתוכלו לעשות מעבר בטוח. אם אתם צריכים עוד 30-40 שניות עד למעבר זה בסדר גמור, העיקר שתעשו זאת בדרך הנכונה. הרי לא תרצו למצוא את עצמכם מתאמנים ומסכנים את עצמכם על הדרך. האימונים נועדו על מנת להפוך אתכם לבריאים יותר, הם לא אמורים לסכן אתכם. קחו את זה בחשבון כאשר אתם מתאמנים בבית או בכל מקום אחר.

קרדיט תמונה: freepik