רעיונות לארוחת בוקר שילדים אוהבים

מה הילדים שלכם אוכלים בארוחת בוקר? האם אתם מקפידים על ארוחת בוקר לילדים? זקוקים לרעיונות מקוריים לארוחות בוקר בריאות ומזינות לקטנטנים? אחת השאלות שכל ההורים שואלים היא מה להכין לילדים בארוחת בוקר. יש ילדים המסרבים לאכול בבוקר ורק בהפסקת עשר הם אוכלים כריך ולרוב גם פרי או ירק, אך עדיף להקפיד על ארוחת בוקר משביעה ומזינה לילדים לפני שהם מתחילים ללמוד או יוצאים מהבית לפעילות כזו או אחרת.

ארוחת בוקר נועדה למלא את המצברים לאחר השינה בה הגוף לא מקבל מזון כמעט שמונה שעות, לפעמים אפילו יותר. למעשה, מדי לילה הילדים שלנו ואנחנו צמים במשך שעות ארוכות, זו הסיבה מדוע רופאים ויועצי תזונה ממליצים שלא לדלג על ארוחות בוקר.

רעיונות לארוחת בוקר המתאימה לילדים בכל הגילים

רגע לפני שאנו מציגים בפניכם כמה רעיונות לארוחת בוקר המתאימה לילדים (וגם למבוגרים) חשוב לציין כי הארוחה חשובה לילד כדי לספק לו אנרגיה למשך היום ולסייע לגוף להתאושש לאחר הצום בלילה. ארוחת בוקר מזינה ומשביעה משפרת את תפקודי הילד ומבטיחה שיפור גם בהישגים הלימודיים, והילד יהיה רגוע ונינוח יותר.

אחד הרעיונות לארוחת בוקר לילדים הוא טורטייה עם חביתה וירקות, זו ארוחה קלה ומהירה, תוך פחות מעשר דקות תכינו כריך מפואר ובעיקר טעים ומשביע. אפשר להכין את הכריך גם לבתי ספר, לעבודה וללימודים באוניברסיטה. את הכרך מכינים מטורטייה, עליה מניחים חביתה בקוטר זהה וניתן להוסיף גבינה צהובה מגורדת או בפרוסה, ירקות כמו עגבנייה ומלפפון, וכל שנותר לעשות הוא לגלגל את הטורטייה ולזלול.

מוזלי עם יוגורט, דבש ודגני בוקר תוצרת בית

אם אתם מחפשים רעיון לארוחת בוקר שכל הילדים אוהבים כדאי לכם לנסות את המתכון הבא. ערבבו בקערה יוגורט שלם עם דגני בוקר ביתיים, רבע כוס קינואה, חתיכות פרי בהתאם לעונה, והוסיפו מעט דבש להמתקה. זו ארוחת בוקר מזינה ומהירה להכנה, וגם הילדים יכולים לעזור בהכנת המוזלי יוגורט וניתן לשדרג את המנה עם תוספות אחרות.

כריך בריאות

רוב הילדים בישראל מסתפקים בכריך פשוט לארוחת הבוקר שלהם, אך כדי לעבור לתזונה נכונה ובריאה יותר עדיף להשקיע בכריך בריאות מושלם ועשיר בטעמים. במקום לחם לבן או לחמנייה מקמח רגיל כדאי להרגיל את הילדים מגיל צעיר ללחמים בריאים ומזינים.

את הכריך אפשר להכין יחד עם הילדים וליהנות מחגיגה קולינרית במטבח, אפשר למרוח בכריך ממרחים ביתיים איכותיים ובריאים כמו טחינה גולמית מתובלנת במעט שמן זית, לימון ומלח, סלט אבוקדו, סלט חומוס ביתית, חביתה מביצה אחת, פרוסת גבינה וירקות. כדאי לדחוס בכריך ירקות טריים, אפשר להוסיף גם ירק כמו פטרוזיליה ושמיר, כמובן בהסכמת הילד, ומומלץ להוסיף נבטים.

פנקייק משיבולת שועל

כל הילדים אוהבים לאכול פנקייקים עם רוטב מייפל או סירופ שוקולד, אך אפשר לשדרג את המתכון ובמקום קמח לבן להכין את החביתיות משיבולת שועל. את הפנקייק כדאי להגיש עם יוגורט, דבש ופירות טריים כחלופה למייפל ולסירופ שוקולד.