מה היא מחלת הויטיליגו?

 

 

ויטיליגו

 

ויטיליגו היא מחלה המופיעה אצל אחוז קטן יחסית מהאוכלוסייה, אך מדובר על מחלה שכדאי להכיר. מחקרים מראים כי המחלה הזאת מופיעה אצל 2 אחוז מהאנשים באוכלוסייה, ומתוכם כמחצית מהם יפתחו את המחלה עוד לפני גיל 20. כך שניתן להגיד כי מדובר על מחלה שבאה לידיי ביטוי בחלק לא קטן מהמקרים עוד בגיל צעיר. המחלה מגיעה לידיי ביטוי בשינויי גוון צבע העור, שינויים שניתן לראות בצורה מאוד ברורה. המחלה הזאת בשונה ממחלות אחרות עשוי להביא איתה לא מעט אי נוחות וגם דימויי עצמי מאוד נמוך.

 

האם מדובר על מחלה שהיא מדבקת?

אומנם זה עשוי להיראות כאילו מדובר על מחלה שהיא מדבקת, אך לחלוטין לא מדובר על מחלה מדבקת. אנשים עם ויטיליגו אינם מוגבלים בצורה כזאת או אחרת מלבצע את השגרה הרגילה של חייהם. לאנשים שמסביבם אין סיכוי מוגבר לחלות במחלה, כך שמהבחינה הזאת אין מה להיכנס לפאניקה. כל מה שאתם צריכים לעשות זה רק לדאוג לעצמם, ולא לחשוב על הסביבה הקרובה כי היא איננה בסכנה.

 

האם יש דרך לטפל בויטיליגו?

יש כל מיני שיטות טיפול שונות, חלקן הוכחו כיעילות יותר וחלקן הוכחו כיעילות פחות. באופן עקרוני אין שיטת טיפול אחת שהיא ידועה בתור שיטת טיפול אפקטיבית. לכל רופא יש את הדרך שלו להתמודד עם המחלה, ולכן יהיה עליכם לנסות למצוא את הרופא שינקוט בשיטת הטיפול שהכי מתאימה לכם. מה שבטוח הוא שיש רופאים שכבר הביאו לתוצאות מוכחות, ומנגד ישנם רופאים שלא הגיעו עדיים לתוצאות בטיפול. אז לפני שתבחרו רופא כזה או אחר, מוטב כי תראו מה הוא השיג בטיפולים השונים.

 

 

האם ישנה סכנה בחשיפה לשמש?

אנשים עם ויטיליגו צריכים להישמר מפני השמש בדיוק כמו כל האנשים הרגילים. המחלה הספציפית הזאת איננה מסכנת בעיות אחרות שעלולות להתגלות כתוצאה מחשיפה מרובה לשמש. ההמלצה היא כמובן להימנע משהות ממושכת בשמש ללא מקדם הגנה, ולעשות כל מה שנדרש כדי להיות חכמים בשמש. זוהי דרישה לגיטימית מכולם, גם מכאלה שעל פניו אין להם את המחלה הספציפית הזאת. כמובן שאם מדובר על מחלה חמורה יותר, תוכלו תמיד להתייעץ עם הרופא שאחראי על ביצוע הטיפול עצמו.

 

ממה צריך להיזהר כאשר סובלים מויטיליגו?

ההמלצה הכי טובה היא פשוט לבצע פעולות כאלה או אחרות על פי המלצת הרופא. ויטיליגו היא איננה מחלה שאמורה לשבש את שגרת החיים, ויש כאלה שיספרו כי שגרת החיים שלהם נשמרה באופן רגיל לחלוטין. מדובר על מחלה שבעיקר משפיעה על הדימוי העצמי, והיא עלולה להביא איתה לביטחון לקוי. מה שכן ידוע זה שצריך להיזהר מחבלות או משריטות שעלולות להחמיר את הויטיליגו. תנסו לשמור על עצמכם עד כמה שאפשר, כך שהמחלה לא תחמיר.